فرناندو آلونسو پیشنهاد کرد که مشتاقانه منتظر است تا همکاری خود با هم تیمی آلپاین، استبان اوکن، «بالاخره» به پایان برسد، زیرا این زوج مسابقات یکدیگر را با برخورد در گرندپری اسپرینت سائوپائولو خراب کردند.
آلپاین مجهز به خودرویی که در طول آخر هفته سرعت بالایی از خود نشان داده بود و در موقعیتهای ابتدایی ثابت ششم (اوکون) و هفتم (آلونسو) قرار داشت، در موقعیت خوبی به نظر میرسید تا در نبرد برای کسب مقام چهارم در قهرمانی سازندگان، ضربه بیشتری به مک لارن وارد کند.
با این حال، این جفت دو بار در دور اول با یکدیگر تماس گرفتند و هر دو خودرو آسیب دیدند که باعث شد آلونسو پانزدهم و اوکون هجدهم، بدون امتیاز و موقعیت های شروع ضعیف برای مسابقه تمام قد یکشنبه به پایان برسد.
آلونسو گفت: زمانی که شما دور اول مسابقه دو سرعت را لمس می کنید، بسیار ایده آل نیست زیرا برای بازگشت خیلی کوتاه است.
از جنبه مثبت، سرعت امروز بسیار خوب بود، در واقع به رهبران نزدیک بود. P15 ما فردا شروع می کنیم و اگر این سرعت را داشته باشیم. فردا می توانیم امتیاز بگیریم.”

استبان اوکن میگوید برای تیم مایه تاسف است که بین رانندگان آلپاین درگیری رخ داد، در حالی که فرناندو آلونسو میگوید «این یک مسابقه دیگر است» به عنوان هم تیمی.
اوکن آلونسو را مجبور کرد تا از مسیر خارج شود زیرا این بازیکن اسپانیایی در دور ابتدایی دور پیچ 4 سبقت گرفت، که باعث شد او کنترل خود را هنگام رانندگی از روی حاشیه از دست بدهد و دچار ضربه محکمی شود که باعث شد جفت با هم تماس جزئی برقرار کند.
این تا حدودی یک مهلت بود، اما این زوج نتوانستند درس خود را یاد بگیرند. در مراحل پایانی دور اول، آلونسو یک بار دیگر سعی کرد در ابتدای خانه مستقیم یک پاس را آغاز کند، اما سردرگمی ظاهری باعث شد که آنها یک بار دیگر با هم تماس بگیرند، آسیب این بار بیشتر شد و در نهایت باعث شد هر دو در خارج از خانه به پایان برسند. نقاط
این دو آلپاین پس از مسابقه برای دیدن مهمانداران فراخوانده شدند، در نهایت آلونسو در برخورد دوم مقصر بوده است، زیرا او پنج ثانیه پنالتی گرفت که او را به رده هجدهم کاهش داد و اوکن را به رده هفدهم رساند.
قبل از این تصمیم، آلونسو که آلپاین را ترک می کند تا در پایان فصل به استون مارتین بپیوندد، از هم تیمی خود انتقاد کرد، زیرا او به اتفاقات قبلی در فصل اشاره کرد.
آلونسو در پاسخ به این سوال که آیا با اوکان صحبت کرده است یا خیر، گفت: “نه، نه واقعا”.
“نیازی ندارم. این یک مسابقه دیگر است و بالاخره تمام می شود.
فرمول 1 زنده
13 نوامبر 2022، ساعت 4:30 بعد از ظهر
زندگی کن
“در جده بسیار نزدیک به دیوار بود، نزدیک به دیوار در بوداپست، امروز در پیچ 4، اکنون اینجا.
“این چیزها به همین شکل است. گاهی اوقات در داخل تیم بسیار رقابتی است.”
اوکن: آلونسو برای مسابقه آرام خواهد بود
اوکن که قبل از حکم مهمانداران نیز صحبت می کرد، این اتفاقات را کم اهمیت جلوه داد و اصرار داشت که آلونسو به موقع برای مسابقه یکشنبه آرام می شد، اگر اسپانیایی قبلاً این کار را نکرده بود.
اوکان گفت: «این واقعاً برای تیم مایه تاسف بود. ما در موقعیت خوبی قرار داشتیم و اکنون در خط دفاعی هستیم و فردا کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.
بنابراین، مهم است که فردا با هم کار کنیم تا از طریق زمین بازگردیم.
اتفاقی که در دور اول افتاد جای تاسف دارد. من سعی میکردم به مک لارن حمله کنم، خط خود را به پیچ 4 بردم و فرناندو از بیرون بیرون آمد و ما را لمس کردیم.
از آنجا به بعد، مسابقه من تقریباً به پایان رسیده بود.
“من کاملا آرام هستم. اگر او نباشد، برای فردا خواهد بود.”
آلپاین سوء استفاده آنلاین “غیرقابل قبول” را محکوم می کند
بعد از ظهر شنبه، آلپاین بیانیه ای منتشر کرد و واکنش آنلاین به حوادث بین رانندگان آنها را محکوم کرد.
در بیانیه آمده است: «هر اتفاقی که در مسیر رخ دهد، مطلقاً هیچ بهانهای برای اظهارنظرهای نفرتآمیز، سوءاستفاده یا سمی بودن نسبت به رانندگان، اعضای تیم، هواداران یا در واقع هر کسی آنلاین وجود ندارد».
“از تمام نظراتی که در کانال های رسانه های اجتماعی خود در طول و بعد از مسابقات انتخابی اسپرینت امروز دریافت کردیم، 882 نظر سمی دریافت کردیم که 162 مورد آن به شدت سمی بود. این کاملا غیرقابل قبول است.
“آنچه امروز دیدیم، متأسفانه، یک حادثه مجزا نیست. ما همچنان شاهد نفرت و تبعیض آنلاین هستیم و به عنوان یک تیم، این را تحمل نخواهیم کرد.
ما علیه افراد یا گروههایی که پستهای رسانههای اجتماعی را که حاوی یا تشویق به سوءاستفاده آنلاین از رانندگان، اعضای تیم و طرفداران ما هستند، تولید یا منتشر میکنند، اقدام خواهیم کرد.»
درک فتل پس از مانور “شیطان” استرول
آلونسو و اوکان تنها هم تیمی هایی نبودند که در جریان مسابقه سرعتی شنبه با هم درگیر شدند و دو استون مارتین، سباستین فتل و لنس استرول نیز مانع یکدیگر شدند.
فتل که به نظر میرسید سریعتر از استون مارتینز باشد، در دور نهم برای یازدهمین مسابقه استرول را به چالش میکشید که کانادایی او را در دویدن به پیچ 4 مجبور به روی چمن کرد.
فتل که در پایان فصل از فرمول 1 بازنشسته می شود، خوش شانس بود که کنترل ماشین خود را حفظ کرد و به پیست بازگشت، کاری که قبل از اینکه اندکی بعد از استول عبور کند، انجام داد.
مارتین براندل از Sky Sports F1 در آن زمان گفت: “این رانندگی از لنس استرول به آنجا بسیار بد بود، خیلی زیاد بود.”
مهمانداران موافقت کردند و برای استرول یک جریمه 10 ثانیه ای تعیین کردند که او را از رده دوازدهم به هفدهم در جدول رده بندی نهایی سقوط کرد و به دلیل رانندگی خطرناک به او سه امتیاز جریمه در گواهینامه داد.
علیرغم اینکه مهمانداران آشکارا به نفع او حکم میکنند، فتل که در نهایت جایگاهی خارج از امتیازات را در رده نهم به دست آورد، ارزیابی سنجیدهای از این حادثه ارائه کرد.
او گفت: «بدیهی است که چند ثانیه است. “من به داخل رفتم و شکاف بسته شد و واقعاً تنگ بود و از مسیر خارج شدم که بازیابی از آن دشوار بود، به نوعی روی تخته نشسته بودم اما خوشبختانه برگشتم.
بعد از آن ما توانستیم با هم کار کنیم و من توانستم از سرعتی که در ماشین داشتم استفاده کنم.
“این یک خط خوب است. شما برای جایگاه خود میجنگید. بدیهی است که دفاع کردن مهم است، از سوی دیگر، همیشه تلاش میکند تا ارزیابی کند که آیا بیشتر از چیزی که به دست میآورید (با جنگیدن) از دست میدهید یا خیر.
علاوه بر این، واضح است که ما تلاش میکنیم با هم کار کنیم، بنابراین فکر میکنم امروز در نهایت میتوانستیم بهتر عمل کنیم، هر دوی ما، تا برای موقعیت بهتری برای تیم تلاش کنیم.»
سه امتیاز جریمه ای که به استرول داده شد، تعداد فعلی او را به هشت می رساند، که تنها چهار امتیاز کمتر از سقف 12 امتیازی است که باعث محرومیت یک مسابقه ای او می شود.
در صحبت کردن قبل از حکم امتیاز پنالتی، کانادایی تنها زمانی که در مورد این حادثه سؤال شد، پاسخ محدودی ارائه کرد.
او گفت: “باید دوباره به آن نگاه کنم، واقعاً ویدیو را ندیده ام.” بنابراین احتمالاً فضای کافی باقی نگذاشتم.»
require.config({"shim":{"facebook-sdk":{"exports":"FB"}},"baseUrl":"
require(['skysports_digrev', 'sdc-site-pub-sub'], function (appController, pubsub) { window.sdc = window.sdc || {}; pubsub.init(window.sdc);
appController.init(); });