کارلوس ساینز سریعترین در تمرین یک قبل از اینکه جورج راسل در تمرین دو، که یک جلسه تست لاستیک بود، صدرنشین شود. دو پرچم قرمز در هر جلسه، با چارلز لکلرک که فراری را در P2 تصادف می کند. فرمول 1 پس از اینکه ردبول به عنوان سقف هزینه خود محکوم شد به مسیر خود بازگشت
آخرین به روز رسانی: 28/10/22 23:45
کارلوس ساینز و جورج راسل در روز جمعه در مسابقات جی پی مکزیکو سیتی افتخارات تمرینی مشترک داشتند در حالی که چارلز لکلرک با فراری خود دچار یک تصادف بزرگ شد زیرا فرمول 1 پس از پایان حماسه خارج از پیست ردبول به رقابت در مسیر بازگشت.
ساعاتی پس از محکومیت ردبول به دلیل نقض سقف هزینه فرمول 1 در فصل قهرمانی مکس ورشتاپن در سال 2021 – جریمه 7 میلیون دلاری و کاهش توسعه ماشین – این فراری بود که جلوتر از قهرمان تازه تاجگذاری شده جهان به جلو رفت. در تمرین یک
Sainz با 1:20.707، 0.046 ثانیه جلوتر از Leclerc در Autodromo Hermanos Rodriguez پیشتاز شد.

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول، روحیه مبارزاتی داشت و استدلال می کرد که رقبای آنها به دلیل ادعاهایی که علیه آنها در مورد مقررات سقف هزینه مطرح شده است، عذرخواهی می کنند.
اما به سختی چیزی برای تقسیم شش نفر برتر وجود داشت که شامل لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو بود.
سرخیو پرز و ورشتاپن زمانهای یکسانی برای ردبول داشتند، 0.120 ثانیه از ساینز فاصله داشتند، در حالی که همیلتون تنها دو صدم عقبتر از خودروی مرسدس بود که قرار است برای اولین پیروزی فصل در مکزیک رقابت کند.
ورشتاپن که در این آخر هفته برای رکوردشکنی چهاردهمین پیروزی در سال 2022 هدفش بود، در یک جلسه بیسابقهتر از حد معمول، در بخش میانی چرخش داشت و از “عدم کنترل در ردبول خود” شاکی بود.
در همین حال، آلونسو نیز در فاصله دو دهم از معیار فراری در آلپاین قرار داشت.
تمرین دو، مانند آخر هفته گذشته در GP ایالات متحده، به دلیل آزمایش تایرهای پیرلی برای سال 2023، یک جلسه طولانی مدت بود.
راسل یکی از رانندگانی بود که توانست بر روی لاستیک های امسال دور بزند – زیرا در تمرین اول به دلیل جانشینی نیک دی وریس شرکت نکرد – و با 1:19.970 در صدر جدول زمانی قرار گرفت.
Yuki Tsunoda و Esteban Ocon نیز زمان هایی را در نرم افزار ثبت کردند و به ترتیب 0.8 و 1.2 ثانیه کاهش داشتند.
اتفاق مهم جلسه، تصادف برای لکلرک پس از چرخش او به موانع در بخش میانی پیچ خورده بود.
راننده فراری پس از آن دیگر به مسیر خود بازنگشت.
لکلرک تنها پرچم قرمز جلسه دوم را اجرا نکرد، ژو گوانیو درست در پایان جلسه متوقف شد تا باعث پایانی دیگر و زودهنگام شود.
P1 نیز توقف های خود را داشت.
این جلسه – که به دلیل آزمایش P2 تایرها بسیار مهم بود – همچنین شاهد دو پرچم قرمز بود که دو نفر از تازهکاران شرکت کردند و دیدند که اکشن پیست آنها کوتاه شده است.
ابتدا، پیترو فیتیپالدی، که جای هاس را پر میکرد، دچار نقص موتور شد، قبل از اینکه لیام لاوسون پایه AlphaTauri اواخر اواخر مشکل قابلیت اطمینان مشابهی داشت.
در جاهای دیگر، لوگان سارجنت، دی وریس و جک دوهان به ترتیب هفدهم، هجدهم و نوزدهم برای ویلیامز، مرسدس و آلپاین شدند. Sargeant و De Vries فصل آینده به طور تمام وقت در جدول F1 حضور خواهند داشت.
براندل: مجازات ردبول در مورد حق
مارتین براندل از Sky Sports F1
“من فکر میکنم درست است، شاید کمی سبک باشد. همانطور که کریستین (هورنر) اشاره کرده است، فکر میکنم شرایط تخفیفدهندهای وجود دارد.
“هیچ برنده ای در این مورد وجود ندارد، اوضاع به هم ریخته است. سال یکی از این مقررات است و شما انتظار دارید که اگر سال آینده بیش از حد مجاز بود، باید دو برابر شود، واقعاً بسیار سخت است.
برگه زمانی تمرین GP مکزیکوسیتی
راننده | تیم | زمان |
---|---|---|
1) کارلوس ساینز | ماشین فراری | 1:20.707 |
2) چارلز لکلرک | ماشین فراری | +0.046 |
3) سرجیو پرز | ردبول | +0.120 |
4) ماکس ورشتاپن | ردبول | +0.120 |
5) لوئیس همیلتون | مرسدس بنز | +0.142 |
6) فرناندو آلونسو | آلپاین | +0.192 |
7) والتری بوتاس | آلفا رومئو | +0.376 |
8) لاندو نوریس | مک لارن | +0.413 |
9) پیر گسلی | آلفا توری | +0.603 |
10) سباستین فتل | استون مارتین | +0.818 |
11) دانیل ریکاردو | مک لارن | +1.055 |
12) ژو گوانیو | آلفا رومئو | +1.113 |
13) لنس استرول | استون مارتین | +1.158 |
14) میک شوماخر | هاس | +1.245 |
15) نیکلاس لطیفی | ویلیامز | +2.205 |
16) لیام لاوسون | آلفا توری | +3.154 |
17) لوگان سرجنت | ویلیامز | +3.539 |
18) نیک دی وریس | مرسدس بنز | +3.875 |
19) جک دوهان | آلپاین | +3.908 |
20) پیترو فیتیپالدی | هاس | +6.059 |
“البته، با هر کس دیگری که آن را نقض کند، باید به همان سختی با او رفتار شود.
“این به آنها صدمه خواهد زد، اما آنها با یک ماشین بسیار خوب شروع می کنند، آن هم CFD است، تونل باد کامپیوتری دیجیتالی نیز.
آنها فقط باید مطمئن شوند که وقتی به تونل باد میروند، از آن استفاده میکنند و از هر دویدن نهایت استفاده را میبرند. واضح است که این به آنها برای توسعه سال آینده آسیب میزند و همینطور باید باشد.»
require.config({"shim":{"facebook-sdk":{"exports":"FB"}},"baseUrl":"
require(['skysports_digrev', 'sdc-site-pub-sub'], function (appController, pubsub) { window.sdc = window.sdc || {}; pubsub.init(window.sdc);
appController.init(); });