پیر گاسلی در سال 2023 با استبان اوکن در آلپاین شریک می شود تا تیم سرانجام مرد خود را بدست آورد. آلپاین در اوایل تابستان توسط فرناندو آلونسو و اسکار پیاستری رد شد، اما با ردبول برای آزادی راننده آلفا تاوری توافق کردند. انتظار می رود AlphaTauri Nyck de Vries را به عنوان جایگزین تایید کند

آخرین به روز رسانی: 07/10/22 16:16


پیر گاسلی با تد کراویتز از Sky Sports F1 در مورد انتقال او به آلپاین از AlphaTauri برای سال 2023 صحبت می کند. مصاحبه کامل را در پوشش GP ژاپن ما تماشا کنید.

لطفاً از مرورگر کروم برای پخش‌کننده ویدیویی در دسترس‌تر استفاده کنید

پیر گاسلی با تد کراویتز از Sky Sports F1 در مورد انتقال او به آلپاین از AlphaTauri برای سال 2023 صحبت می کند. مصاحبه کامل را در پوشش GP ژاپن ما تماشا کنید.

پیر گاسلی با تد کراویتز از Sky Sports F1 در مورد انتقال او به آلپاین از AlphaTauri برای سال 2023 صحبت می کند. مصاحبه کامل را در پوشش GP ژاپن ما تماشا کنید.

پیر گاسلی فصل آینده برای آلپاین مسابقه خواهد داد، پس از اینکه تیم فرانسوی سرانجام با راننده آلفا توری به توافق رسید تا به حماسه نقل و انتقالات فرمول یک پایان دهد.

گاسلی که توسط راننده فعلی فرناندو آلونسو (از استون مارتین می رود) و اسکار پیاستری (مک لارن) ذخیره شده برای یک صندلی در سال آینده مورد بی مهری قرار گرفت، همیشه هدف شماره یک آلپاین بود – همانطور که توسط گزارش شده است. Sky Sports F1 در ماه اوت – و آنها اکنون مرد خود را فرود آورده اند.

Gasly، راننده ای همیشه با رتبه بالا اما اغلب نادیده گرفته می شود که 103 مسابقه و یک پیروزی باورنکردنی در کمربند خود دارد، با استبان اوکان یک ترکیب کاملا فرانسوی تشکیل خواهد داد.

گسلی، 26 ساله، گفت: «این یک تماس واضح و قطعا بسیار جذاب بود Sky Sports F1. زمان مناسبی برای من بود که خودم شروع کنم و حرفه‌ام را خودم شروع کنم و این داستان باورنکردنی را با آلپاین شروع کنم.»

اوتمار شافناوئر، رئیس آلپاین، اظهار داشت: «او تجربه و سرعت زیادی به ارمغان می آورد. “و این دو چیزی است که ما به دنبال آن بودیم.”

گاسلی برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود در فرمول یک خانواده ردبول را ترک می‌کند، با توافق آلپاین با تیم برای آزادی ستاره تیم خواهرشان، آلفا تاوری. اخبار اسکای اسپورت می‌داند که آلپاین ۱۰ میلیون یورو (۸.۸ میلیون پوند) به ردبول می‌پردازد.

AlphaTauri اکنون جایگزین Alpine با داشتن یکی از سه صندلی موجود در شبکه 2023 می شود، اگرچه انتظار می رود که آنها به سرعت با مرسدس رزرو و ایستاده چشمگیر اخیر ویلیامز، Nyck de Vries، فضا را پر کنند.

گاسلی یک برد در گرندپری به نام خود دارد

گاسلی یک برد در گرندپری به نام خود دارد

“چه چیزی در فرمول 1 آسان است؟ هیچ چیز آسان نیست!” گازلی گفت. “باید اعتراف کنم که از همه کسانی که در آن شرکت داشتند بسیار سپاسگزارم زیرا همه تلاش خود را کردند تا این اتفاق بیفتد.

“در سمت ردبول، کریستین [Horner, team boss] و هلموت [Marko, team advisor] فهمیدم که چقدر این فرصت برای من مهم است و آرزوی من برای رفتن به آنجا و شروع این ماجراجویی جدید با آلپاین است.”

گسلی اضافه کرد: “این یک تغییر بزرگ در حرفه من است. من در حال بستن یک فصل 9 ساله با ردبول هستم، که موفقیت های زیادی در رده های جوان تر و همچنین پنج سال حضورم در فرمول 1، اولین پیروزی من، سکوها کسب کرده ام.

“من فصل جدیدی را با آلپاین شروع می کنم. این یک شروع تازه است.”

گسلی که در ماه ژوئن قرارداد جدیدی را با آلفا تاوری برای سال 2023 بسته بود، گفت که از فرم آلپاین در سال‌های اخیر و سرعت آن‌ها در این فصل متقاعد شده است و این تیم در حال حاضر درست پشت سر مک لارن در نبرد برای رتبه چهارم قرار دارد.

این بزرگترین پیشرفت حرفه ای او از زمان حضور کوتاه و ناموفق او در کنار مکس ورشتاپن در ردبول در سال 2019 است.

گسلی گفت: یک سال دیگر قراردادم بود و به نوعی برای سال آینده بسته شد، بعد همه چیز اتفاق افتاد و این فرصت پیش آمد. “من در مورد آن فکر کردم و باید بلافاصله اعتراف کنم که می دانستم این حرکت درستی بود.”

تعقیب و گریز آلپاین به پایان می رسد… و معنای آن برای بازار رانندگان

امضای آلپاین با گسلی به یک حماسه قابل توجه خارج از مسیر در فرمول 1 پایان می دهد – چیزی که تیم هرگز پیش بینی نکرده بود.

ابتدا، آلونسو، قهرمان دو دوره جهان، آلپاین را با توافق با استون مارتین شوکه کرد، و سپس شگفتی بزرگتر وقتی بود که پیاستری اعلامیه تیمش را رد کرد و به مک لارن توجه کرد.

پیش از گرندپری ایتالیا این آخر هفته، به برخی از خاطره انگیزترین لحظات مسابقات قبلی در مونزا نگاه می کنیم.

لطفاً از مرورگر کروم برای پخش‌کننده ویدیویی در دسترس‌تر استفاده کنید

پیش از گرندپری ایتالیا این آخر هفته، به برخی از خاطره انگیزترین لحظات مسابقات قبلی در مونزا نگاه می کنیم.

پیش از گرندپری ایتالیا این آخر هفته، به برخی از خاطره انگیزترین لحظات مسابقات قبلی در مونزا نگاه می کنیم.

آلپاین سخت جنگید تا استرالیایی را حفظ کند اما در جلسه شورای تشخیص قرارداد شکست خورد و آنها را برای سال 2023 بدون راننده گذاشت.

در حالی که این تیم در آن تعقیب و گریز علنا ​​شرمنده بود، این تیم دارای امتیاز رقابتی ترین صندلی موجود در بازار و تعداد زیادی خواستگار بالقوه بود. اما اگرچه نام دنیل ریکاردو بلافاصله به هم مرتبط شد و آلپاین سه راننده جوان را در ماه آگوست آزمایش کرد، گسلی همیشه انتخاب مورد علاقه آنها بود.

سافناوئر گفت: «احتمالاً اوایل آگوست شروع شد و اینجا در ماه اکتبر هستیم، بنابراین فراز و نشیب‌ها و فرورفتگی‌های خود را داشته است. “اما ما به آنجا رسیدیم. ما برای در دسترس قرار دادن او کار کردیم و سال آینده عالی خواهد بود.”

ردبول موافقت کرد که گسلی را آزاد کند، اما تنها در صورتی که جایگزین مناسبی در آلفا توری وجود داشته باشد.

قراردادهای F1: چه کسی در سال 2023 کجا رانندگی می کند؟

ردبول ماکس ورشتاپن سرخیو پرز
ماشین فراری چارلز لکلرک کارلوس ساینز
مرسدس بنز لوئیس همیلتون جورج راسل
آلپاین استبان اوکن پیر گاسلی
مک لارن لاندو نوریس اسکار پیاستری
آلفا رومئو والتری بوتاس ژو گوانیو
هاس کوین مگنوسن TBC
استون مارتین فرناندو آلونسو لنس استرول
آلفا توری یوکی تسونودا TBC
ویلیامز الکس آلبون TBC

این تیم ابتدا کولتون هرتا را که رویای F1 او به دلیل فقدان امتیاز فوق‌لیسانس خدشه‌دار شده بود، پیش از آنکه توجه خود را به De Vries معطوف کرد، مورد هدف قرار داد.

این واقعیت که گاسلی اکنون به شدت تأیید شده است به این معنی است که اعلامیه ای برای امضای او نیز در راه است.

صندلی‌های باقی‌مانده در بازار در هاس است، که در حال بررسی این موضوع هستند که آیا میک شوماخر را حفظ کنند یا خیر، و در ویلیامز، با لوگان سرجنت آمریکایی مورد علاقه آنجاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.