کارلوس ساینز با پشت سر گذاشتن مکس ورشتاپن و لوئیس همیلتون سریعترین زمان را در تمرین یک در GP ایالات متحده ثبت کرد. چارلز لکلرک سریعترین در تمرین دو به عنوان اکثر تمرکز میدانی بر روی تست تایر پیرلی. مسابقات مقدماتی را از ساعت 10 شب شنبه به صورت زنده در Sky Sports F1 تماشا کنید
آخرین به روز رسانی: 22/10/22 1:07 صبح
فراری سرعت را در تمرین جمعه در گرندپری ایالات متحده به دست آورد، زیرا کارلوس ساینز و چارلز لکلرک هر کدام در یک جلسه در آستین در صدر قرار گرفتند.
Sainz 1:36.857 بیش از 0.2 ثانیه از مکس ورشتاپن قهرمان جهان ردبول که به تازگی تاجگذاری کرده است در تمرین یک فاصله داشت و لوئیس همیلتون چند دهم بیشتر در جایگاه سوم قرار گرفت زیرا مرسدس پتانسیل خود را پس از ارتقای جدید به تگزاس نشان داد.
لکلرک، که یکی از تنها پنج رانندهای بود که میتوانست در تمرین دو به طور منظم دویدن را انجام دهد که در جلسه افتتاحیه شرکت کرده بود، زیرا تیمها به تعهدات جلسه راننده جوان خود عمل میکردند، سپس با سرعتی کمتر از هم تیمی خود در فراری به صدر جدول زمانی رسید.
تمرین دو در Austin’s Circuit of The Americas برای Pirelli برای آزمایش نمونه های اولیه 2023 استفاده شد، در حالی که رانندگان قادر به انجام تغییرات در تنظیمات نبودند زیرا ترکیبات بدون علامت را در حین اجرای برنامه های در حال اجرا تعیین شده توسط سازنده لاستیک F1 انجام می دادند.
با این حال، لکلرک، همراه با والتری بوتاس، دانیل ریکاردو، کوین مگنوسن و نیکلاس لطیفی، اجازه داشتند تا 30 دقیقه دویدن در ابتدای جلسه طولانی 90 دقیقه ای انجام دهند، که طی آن مونگاسکی از FP1 قدرتمند هم تیمی هایش حمایت کرد. کارایی.
جلسه افتتاحیه با پنج تغییر در ترکیب راننده – از جمله چهار نفر از اولینها در FP1 – احساس تازهای داشت که لکلرک با توجه به جانشینی رابرت شوارتزمن، برجستهترین غیبت بود.
در حالی که چهره های جدید از اولین تجربه فرمول 1 خود لذت بردند، آنتونیو جوویناتزی از فرصت خود برای رانندگی برای هاس در فصل آینده صرف نظر کرد زیرا در مراحل ابتدایی با ماشین مگنوسن تصادف کرد و باعث ایجاد یک پرچم قرمز شد و باعث آسیب دیدگی شد که او را از بقیه مسابقات محروم کرد. از جلسه
لنس استرول در یک نمایش دلگرم کننده دیگر از استون مارتین چهارم شد و دومین ردبول سرخیو پرز را شکست داد و به رتبه پنجم رسید.
شوارتزمن، راننده آکادمی فراری، به الکس پالو (مک لارن)، تئو پورشایر (آلفا رومئو) و لوگان سارجنت (ویلیامز) پیوست، اما این جوویناتزی نسبتاً با تجربه بود که مرتکب خطای تازه کار شد.
تنها چند دقیقه پس از پایان جلسه، این بازیکن 28 ساله ایتالیایی در پیچ 6 چرخید و سپس به سمت مانع فرار کرد. در ابتدا به نظر می رسید که او در آنجا گیر کرده بود که پرچم های قرمز به اهتزاز در می آمد، اما در نهایت حرکت کرد و توانست ماشین را به گاراژ هاس برگرداند.
با این حال، آسیب کلاچ مانع از بازگشت او به مسیر شد و به احتمال زیاد به امید او برای به چالش کشیدن میک شوماخر برای صندلی خود در تیم در فصل آینده پایان داد.
ورشتاپن که دومین قهرمانی متوالی خود را – با چهار مسابقه باقی مانده – با پیروزی در ژاپن در اوایل این ماه به ثمر رساند، به نظر می رسید که به فرم مسلط خود ادامه می دهد و به محض شروع مجدد جلسه، سرعت خود را تنظیم می کند.
همیلتون روز پنجشنبه در مورد امیدواریهایش مبنی بر اینکه ارتقای مرسدس بنز میتواند آنها را به ردبول نزدیکتر کند، صحبت کرده بود، اما نشانههای اولیه منفی بود زیرا او و هم تیمیاش جورج راسل در نیمه اول جلسه چهار ثانیه فاصله داشتند.
با این حال، هنگامی که قهرمان هفت دوره جهان به سمت لاستیک های نرم رفت، بلافاصله تا چند دهم ورشتاپن بسته شد، در حالی که راسل – که هفتم شد – تقریباً نیم ثانیه کندتر بود.
اما پس از آن ساینز آمد، زیرا فراری یک بار دیگر سرعت جمعه قوی را نشان داد و شش دهم از ورشتاپن پرش کرد. هلندی سعی کرد پاسخ دهد اما پس از اینکه نتوانست زمان اسپانیایی را تهدید کند ناامید شد.
ورشتاپن در پایان جلسه از طریق رادیو تیم گفت: “حتماً مشکلی در ماشین وجود دارد زیرا من جلوی خودرو و سرعت پایینی ندارم.”
در طول جلسه تایید شد که پرز از ردبول و ژو گوانیو از آلفارومئو در مسابقه روز یکشنبه پس از گرفتن قطعات موتور جدید جریمه های پنج جایگاهی گرید دریافت خواهند کرد، در حالی که فراری اذعان کرده است که هر دو راننده آنها احتمالا قطعات جدیدی خواهند گرفت که آنها را نیز حذف خواهد کرد. پایین شبکه
به نظر میرسد که پنالتیها به ردبول کمک میکند تا قهرمانی سازندگان را به پایان برساند، زیرا فراری باید با 19 امتیاز بهترین رهبران را کسب کند تا رقابت را به گرندپری مکزیک آخر هفته آینده ادامه دهد.
پنالتی ها همچنین می توانند بر نبرد برای کسب مقام دوم در مسابقات قهرمانی رانندگان تأثیر بگذارند، در حالی که پرز در حال حاضر تنها با یک امتیاز از لکلرک جلوتر است.
آخر هفته GP ایالات متحده در سایه حماسه مداوم سقف هزینه های F1 آغاز شد، با پدوک منتظر اعلام نحوه مجازات ردبول برای نقض محدودیت هزینه های 2021.

کریگ اسلیتر از Sky Sports News بینش و تجزیه و تحلیل تازه ای را در مورد حماسه سقف هزینه F1 پیش از اتفاقی که مطمئناً یک آخر هفته دراماتیک در تگزاس خواهد بود ارائه می دهد.
کریستین هورنر، رئیس ردبول، قرار است روز شنبه ساعت 5:25 بعدازظهر در کنفرانس مطبوعاتی مدیران تیم، به صورت زنده با رسانه ها روبرو شود. اسکای اسپورت، با جامعه F1 مشتاقانه منتظر به روز رسانی در مورد وضعیت.
با توجه به محدودیت دویدن موجود در روز جمعه به دلیل تست لاستیک، احتمالاً تمرین سه در روز شنبه قبل از مقدماتی اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد و هر دو جلسه به صورت زنده در جریان هستند. Sky Sports F1, به ترتیب ساعت 20 و 11 شب
یک برگه زمانی تمرین GP ایالات متحده
راننده | تیم | زمان |
---|---|---|
1) کارلوس ساینز | ماشین فراری | 1:36.857 |
2) ماکس ورشتاپن | ردبول | +0.224 |
3) لوئیس همیلتون | مرسدس بنز | +0.475 |
4) لنس استرول | استون مارتین | +0.603 |
5) سرخیو پرز | ردبول | +0.658 |
6) فرناندو آلونسو | آلپاین | +0.856 |
7) جرج راسل | مرسدس بنز | +0.945 |
8) پیر گاسلی | آلفا توری | +0.953 |
9) لاندو نوریس | مک لارن | +0.999 |
10) سباستین فتل | استون مارتین | +1.184 |
11) استبان اوکن | آلپاین | +1.245 |
12) ژو گوانیو | آلفا رومئو | +1.419 |
13) الکس آلبون | ویلیامز | +1.565 |
14) یوکی سونودا | آلفا توری | +2.041 |
15) میک شوماخر | هاس | +2.065 |
16) رابرت شوارتزمن | ماشین فراری | +2.094 |
17) الکس پالو | مک لارن | +3.054 |
18) تئو پورچایر | آلفا رومئو | +3.318 |
19) لوگان سرجنت | ویلیامز | +3.468 |
20) آنتونیو جوویناتزی | هاس | +6.206 |
require.config({"shim":{"facebook-sdk":{"exports":"FB"}},"baseUrl":"
require(['skysports_digrev', 'sdc-site-pub-sub'], function (appController, pubsub) { window.sdc = window.sdc || {}; pubsub.init(window.sdc);
appController.init(); });