Stonewall کمپین برنده جایزه Rainbow Laces خود را برای نهمین سال راه اندازی می کند و از طرفداران می خواهد که به مبارزه برای ورود LGBTQ+ در ورزش ادامه دهند، پس از اینکه تحقیقات جدید “پیشرفت خارق العاده” را نشان داد.
تحقیقات جدید از ICM/Walnut و Stonewall تأثیر تحول آفرین کمپین نمادین Rainbow Laces را نشان می دهد.
در طول پنج سال گذشته، نسبت طرفداران ورزش که اظهارات همجنسگرا هراسی در ورزش را قابل قبول میدانند، تقریباً به نصف کاهش یافته است – از 25 درصد در سال 2017 به 14 درصد در سال 2022. این به دنبال پنج سال کمپین اختصاصی استونوال و نهادهای ورزشی مانند لیگ برتر، FA، لیگ برتر راگبی و حامیان مالی اصلی که بخشی از TeamPride هستند.
پیشرفت خارقالعادهای صورت گرفته است، اما هنوز راهی وجود دارد تا از همه افراد LGBTQ+ به عنوان برابر در ورزش استقبال شود. امسال، تعدادی از ورزشکاران آشکارا دگرباشان جنسی (LGBTQ+) شهرت یافته اند و ملت را الهام بخشیده اند. چه جیک دنیلز در حال حضور باشد و چه لزبین مغرور و حضور دو شیر زن در تیم فوتبال زنان انگلیس برنده یورو امسال، افراد LGBTQ+ در ورزش هرگز به این اندازه قابل مشاهده نبوده اند.
با وجود این پیشرفت، بسیاری از LGBTQ+ هنوز در رویدادهای ورزشی و امکانات تناسب اندام احساس ناامنی و عدم استقبال می کنند. این تحقیق نشان می دهد که طرفداران ورزش مطمئن نیستند که ورزش رقابتی محیطی دلپذیر برای شخصیت های ورزشی LGBTQ+ است. فقط چهار نفر از هر 10 طرفدار ورزش فکر می کنند ورزش رقابتی برای همجنس گرایان و مردان (40 درصد) یا زنان لزبین و دو (43 درصد) خوشایند است. فقط سه نفر از هر 10 طرفدار (29 درصد) فکر می کنند ورزش رقابتی برای شخصیت های ورزشی ترنس خوشایند است.
بنابراین، اگرچه دیدن ورزشکارانی مانند جیک دنیلز، زاندر موری و جاش کاوالو که به راحتی به عنوان خود واقعی خود بازی میکنند، دلگرمکننده است، کمپین برای تبدیل ورزش به بازی همه هنوز به پایان نرسیده است.
این کمپین مردم را تشویق میکند که به بند زدن، صحبت کردن و حفظ آن ادامه دهند.
لیز وارد، مدیر برنامههای استونوال، گفت: “ورزش توانایی بینظیری دارد که ما را گرد هم میآورد. از باشگاههای لیگ برتر گرفته تا تیمهای پایه و سالنهای ورزشی محلی، دیدن اینهمه مردم برای مبارزه برای ورزش فراگیرتر، فوقالعاده است. جهان در این فصل توری رنگین کمان.
از زمان شروع کمپین Rainbow Laces، ما شاهد رشد و رشد آگاهی بودهایم، با بیش از یک میلیون بند مدلسازی شده در چکمهها در سرتاسر زمینهای جهان و در نتیجه، شاهد تغییر اساسی نگرشها بودهایم – اکثر بریتانیاییها اکنون از ورزشکاران LGBTQ+ حمایت می کنند.
با این حال، ما نمیتوانیم راضی باشیم. این تحقیق جدید نشان میدهد که عموم مردم میدانند که کارهای بیشتری برای ایجاد دنیایی وجود دارد که در آن افراد LGBTQ+ آزاد باشند هم در داخل و هم خارج از زمین خودشان باشند.
بنابراین، این فصل Rainbow Laces، حیاتی است که همه ما “به همین منوال ادامه دهیم” و واقعاً ورزش را به بازی همه تبدیل کنیم.”
- Rainbow Laces نهمین سالگرد خود را جشن می گیرد زیرا Stonewall از ورزش می خواهد که به Lace Up و مبارزه ادامه دهد تا ورزش را به بازی همه تبدیل کند.
- برندهای نمادین در TeamPride، از جمله Sky Sports، آدیداس و لیگ برتر، و همچنین باشگاههای مردمی و طرفداران تغییر نگرش را جشن میگیرند – و گرد هم میآیند تا تعهد خود را به گنجاندن LGBTQ+ در ورزش تجدید کنند.
- تحقیقات جدید* از ICM/Walnut و Stonewall نشان میدهد که در پنج سال گذشته نسبت طرفداران ورزش که اظهارات همجنسگرا هراسی در ورزش را قابل قبول میدانند تقریباً به نصف کاهش یافته است – از ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.
- کمپین Rainbow Laces وضعیت اسفناک افراد LGBTQ+ در قطر را در حالی که ما برای جام جهانی آماده می کنیم، برجسته می کند. جام جهانی رویدادی است که در آن جامعه ورزشی جهانی باید بایستد و جرمانگاری و آزار و اذیت افراد LGBTQ+ در قطر را فریاد بزند.
وارد اضافه کرد: “با نزدیک شدن به جام جهانی مردان 2022، باید به خاطر داشته باشیم که قطر کشوری است که در آن افراد LGBTQ+ صرفاً به خاطر خودشان بودن مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. متأسفانه، تورنمنت امسال برای همه ایمن نیست، به همین دلیل است که دیدن بازیکنان و هواداران برای شمارش آنها بسیار مهم است.
جام جهانی لحظه ای حیاتی برای جامعه جهانی ورزش است تا بایستند و جرم انگاری و آزار و اذیت LGBTQ+ در قطر را فریاد بزنند.